Polecany post

Zagadnienia do zrealizowania od 22.06 do 25.06

piątek, 15 maja 2020

kl. 3b - 15.05

Lesson
Topic: In the morning - wprowadzenie słownictwa opisującego codzienne czynności.

Good morning, how are you today? 
Are you ready for new English words?
YES!!!!

Dzisiaj nauczycie się nazwać po angielsku wiele czynności, które wykonujemy codziennie - wszystkie nasze powtarzalne aktywności nazywamy po angielsku DAILY ROUTINE czyli porządek dnia.

It's time for a book - page 60.

Jak zawsze przepisujemy słówka i wyrażenia z ramki i tłumaczymy je z naszym słowniczkiem z książki. Jestem pewna, że część już znacie 😃:

evening - wieczór
morning - 
brush my teeth - myć zęby
have breakfast - jeść śniadanie
have dinner- jeść obiad/kolację
get dressed - 
wash - myć się
wake up - 
bored - 
early - 
I'd like to sleep late - Chciałbym spać do późna.
I'd like to stay up late -  Chciałbym chodzić późno spać.

Zatrzymajmy się na chwilę przy wyrażeniu have dinner - jeść obiad/kolację. W naszym kraju jesteśmy przyzwyczajeni do nazw trzech głównych posiłków - śniadanie/breakfast, obiad - dinner, supper - kolacja. W innych krajach często wygląda to w następujący sposób: śniadanie - breakfast, lunch - lekki obiad około południa (np: sałatka, kanapka), dinner - późny obiad około 18-tej, który jada się np: z rodziną w domu. 

Teraz wracamy do naszej ramki i jak zawsze ćwiczymy wymowę - nagranie 22. Pamiętajcie 2 razy - najpierw powtarzamy po angielsku i tłumaczymy na j. polski, następnie ćwiczymy już tylko po angielsku (nie mogę przestać powtarzać tych poleceń chociaż wiem, że doskonale wiecie co robić 😌).
Are you tired?  Czy jesteście zmęczeni? Jeśli tak, zróbcie króciutką przerwę, następnie posłuchajcie nagrania 23 - to nasza dzisiejsza czytanka. Teraz bardzo proszę przeczytajcie powoli czytankę i spróbujcie tłumaczyć zdania korzystając z zeszytu i  słowniczka. Sprawdź później czy tak samo przetłumaczyliśmy tekst.

Homework
Dzisiaj jest troszkę słówek do nauczenia, więc bardzo proszę przed następną lekcją wykonajcie ustnie zadanie 2/61 z podręcznika. Nazwijcie poszczególne czynności kojarzące się z obrazkami  i ułóżcie z nimi zdania dodając in the morning - rano lub in the evening - wieczorem, np: I have breakfast in the morning. Dla pozytywnego rozruszania ciała i umysłu proponuję również posłuchać, pośpiewać i potańczyć przy piosence - nagranie 24. Would you like to ....? Czy chciałbyś... ?  tym zwrotem rozpoczynają się pytania, które na pewno pięknie zaśpiewacie. 

Ben: Monika, jestem taki znudzony. Rano budzę się wcześnie, myję się, ubieram, jem śniadanie, myję zęby i idę do szkoły. Każdy poranek jest taki sam.
Monica: Każdy wieczór też jest taki sam. Jemy późny obiad, odrabiamy lekcje, gramy w gry komputerowe, myjemy się, myjemy zęby i idziemy wcześnie spać. Co chciałbyś robić Ben?
Ben: Chciałbym spać do późna, jeść śniadanie w łóżku i oglądać telewizję z tatą. Wieczorem chciałbym pograć na komputerze i pójść późno spać.
Monica: Wiem, wiem. Chciałbyś, żeby codziennie była sobota.

14 komentarzy:

  1. Dzień dobry. Emilka W. Obecna 🙂

    OdpowiedzUsuń
  2. Dzien dobry
    wszystko wykonane .
    pozdrawiam
    Alan Oleszkiewicz

    OdpowiedzUsuń
  3. DZIEŃ DOBRY WSZYSTKIE LEKCJE ZROBIONE MAJA POLESZAK POZDRAWIAM

    OdpowiedzUsuń
  4. dzień dobry lekcje odrobione pozdrawiam Alicja.T

    OdpowiedzUsuń
  5. Dzień dobry lekcje odrobione.POZDRAWIAM Oliwia G.

    OdpowiedzUsuń
  6. Dzień dobry :-) Jasminka obecna

    OdpowiedzUsuń
  7. lekcje odrobione i pozdrawiam Franciszek Walkowiak

    OdpowiedzUsuń
  8. Wszystkie lekcje zrobione Olek Nowak

    OdpowiedzUsuń
  9. Wszystkie lekcje zrobione.Pozdrawiam Gabrysia Z.3b

    OdpowiedzUsuń
  10. Dzień dobry Pani Dyrektor zrobione. Pozdrawiam Aleks

    OdpowiedzUsuń
  11. Dzień dobry p.dyrektor.Lekcje zrobione.Pozdrawaiam
    Kornelka! :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Dzień dobry!!!Już Kończe!
    Filip Taborowski <3 <3 <3 <3

    OdpowiedzUsuń