Polecany post

Zagadnienia do zrealizowania od 22.06 do 25.06

piątek, 8 maja 2020

zśk - 08.05

08.05.2020
Lesson
Topic: In the morning - wprowadzenie słownictwa opisującego codzienne czynności.

Good morning, how are you today? 
Are you ready for new English words?
YES!!!!

Dzisiaj nauczysz się nazwać po angielsku wiele czynności, które wykonujemy codziennie - wszystkie nasze powtarzalne aktywności nazywamy po angielsku DAILY ROUTINE czyli porządek dnia.

It's time for a book - page 60.

Jak zawsze przepisujemy słówka i wyrażenia z ramki i tłumaczymy je z naszym słowniczkiem z książki. Jestem pewna, że część już znasz 😃:

evening - wieczór
morning - 
brush my teeth - myć zęby
have breakfast - jeść śniadanie
have dinner- jeść obiad/kolację
get dressed - 
wash - myć się
wake up - 
bored - 
early - 
I'd like to sleep late - Chciałbym spać do późna.
I'd like to stay up late -  Chciałbym chodzić późno spać.

Zatrzymajmy się na chwilę przy wyrażeniu have dinner - jeść obiad/kolację. W naszym kraju jestęśmy przyzwyczajeni do nazw trzech głównych posiłków - śniadanie/breakfast, obiad - dinner, supper - kolacja. W innych krajach często wygląda to w następujący sposób: śniadanie - breakfast, lunch - lekki obiad około południa (np: sałatka, kanapka), dinner - późny obiad około 18-tej, który jada się np: z rodziną w domu. 

Teraz wracamy do naszej ramki i jak zawsze ćwiczymy wymowę - nagranie 22. Pamiętaj 2 razy - najpierw powtarzamy po angielsku i tłumaczymy na j. polski, następnie ćwiczymy już tylko po angielsku (nie mogę przestać powtarzać tych poleceń chociaż wiem, że doskonale wiesz co robić 😌).
Are you tired?  Czy jesteś zmęczony? Jeśli tak, zrób króciutką przerwę, następnie posłuchaj nagrania 23 - to nasza dzisiejsza czytanka. Teraz bardzo proszę przeczytaj powoli czytankę i spróbuj tłumaczyć zdania korzystając z zeszytu i  słowniczka. Sprawdź póżniej czy tak samo przetłumaczyliśmy tekst.

Homework
Dzisiaj jest troszkę słówek do nauczenia, więc bardzo proszę przed następną lekcją wykonaj ustnie zadanie 2/61 z podręcznika. Nazwij poszczególne czynności kojarzące się z obrazkami  i ułóż z nimi zdania dodając in the morning - rano lub in the evening - wieczorem, np: I have breakfast in the morning. Dla pozytywnego rozruszania ciała i umysłu proponuję również posłuchać, pośpiewać i potańczyć przy piosence - nagranie 24. Would you like to ....? Czy chciałbyś... ?  tym zwrotem rozpoczynają się pytania, które na pewno pięknie zaśpiewasz. 

Ben: Monika, jestem taki znudzony. Rano budzę się wcześnie, myję się, ubieram, jem śniadanie, myję zęby i idę do szkoły. Każdy poranek jest taki sam.
Monica: Każdy wieczór też jest taki sam. Jemy późny obiad, odrabiamy lekcje, gramy w gry komputerowe, myjemy się, myjemy zęby i idziemy wcześnie spać. Co chciałbyś robić Ben?
Ben: Chciałbym spać do późna, jeść śniadanie w łóżku i oglądać telewizję z tatą. Wieczorem chciałbym pograć na komputerze i pójść późno spać.
Monica: Wiem, wiem. Chciałbyś, żeby codziennie była sobota.

Best regards

4 komentarze:

  1. Dzień dobry obecna Wiktorka Z.🦄🦄🦄

    OdpowiedzUsuń
  2. Zrobione i obecna pozdrawiam Róża Hofman

    OdpowiedzUsuń
  3. Dzień dobry Maja Poleszak obecna Pozdrawiany

    OdpowiedzUsuń
  4. Pozdrawiam panią Luizę. Tomek obecny!

    OdpowiedzUsuń