Zagadnienia na lekcję on-line 13. 11 (piątek)
10.11.2020
Lesson
Topic: Teens' Time: An amazing story - reading.
Open your books at page 26, listen to the text. In the meantime put the dots next to the words (use your pencils, please) you don't know (zapiszcie temat, następnie usiądźcie wygodnie i posłuchajcie tekstu - nagranie nr 15. W międzyczasie postawcie ołówkiem kropki przy wyrazach, których nie znacie. Przepiszcie je do zeszytu i przetłumaczcie korzystając ze słowniczka w podręczniku na str. 34.
Poniżej lista słówek, które powinny znaleźć się w zeszycie (jeśli nie pamiętacie znaczenia innych, śmiało zapiszcie je w zeszytach i przetłumaczcie na język polski):
left (forma czasu przeszłego czasownika leave) - we left - opuściliśmy
ship - statek
many people - wielu ludzicabin - kabina
deck - pokład
comfortable - wygodny
met - spotkałam/em
yesterday - wczoraj
became friends - zostaliśmy przyjaciółmi
win - wygrywać
something - coś
terrible - straszny
happen - zdarzyć się, wydarzyć się
hit - uderzyć
iceberg - góra lodowa
diary - pamiętnik
the ship sank - statek zatonął
awful - okropny
lucky - szczęśliwy
lifeboat - łódź ratunkowa
survive - przeżyć
die - umierać
know - wiedzieć, znać
sad - smutny
decide to - zdecydować
use - używać
become - zostać, stawać się
save - ratować
Po przepisaniu słówek proszę Was o posłuchanie tekstu jeszcze raz, zatrzymywaniu po kilku zdaniach i przeczytania ich w j. angielskim (ćwiczymy wymowę).
Na lekcji on-line jeszcze raz przeczytamy tekst, przetłumaczymy i wykonamy wspólnie kilka zadań. Przygotujcie podręcznik, ćwiczenia i zeszyt.
Pozdrawiam
Laura S. 6c
OdpowiedzUsuń