Polecany post

Zagadnienia do zrealizowania od 22.06 do 25.06

wtorek, 28 kwietnia 2020

6f - 28.04

28.04.2020

Part I
Lesson 

Topic: Science fiction -ćwiczenia w czytaniu.

Science fiction - booksfilms or cartoons about an imagined futureespecially about space travel or other planets.



Are you ready? Open your books at page 78, listen to the new text, please.

Have you ever read Verne's books? (Czy kiedykolwiek czytaliście książki tego autora, jeśli tak będzie okazja odpowiedzieć na to pytanie podczas videokonferencji 23.04).


Now, as usual, find new words in the text, write and translate them into Polish, in your notebooks, of course,e.g. - describe - opisywać, one day - pewnego dnia, submarine - łódź podwodna, similar - podobny...


I'd like to encourage you to  look at the task 2/78(books). Read and listen (the text) again - przeczytajcie (głośno!!!) i posłuchajcie tekstu. Which paragraph does each sentence describe? Które zdania opisują poszczególne paragrafy? Write the answers in your notebooks. There is one extra sentence. Zapiszcie odpowiedzi w zeszycie, jedno zdanie podano dodatkowo.


Zad. 3/78
Name the creatures and things in the pictures - nazwijcie stworzenia (istoty) oraz obiekty na obrazkach, odpowiedzi zapiszccie w zeszycie.

The last task: firstly, translate (in your notebooks, of course) into Polish vocabulary  - przetłumaczcie na język polski słownictwo (z zielonej ramki, zapiszcie słówka w zeszycie oczywiście), then - 4/79 (books) - draw a mind map with sciene fiction vocabulary in your notebook - uzupełnijcie zadanie odpowiednimi słowami rysując w zeszycie mapkę myśli, sprawdźcie swoje odpowiedzi słuchając nagrania nr 17, powtarzajcie głośno wyrazy.


Homework

zad.1, 2, 3/58  (zeszyt ćwiczeń)
W zadaniu 2/58 w poleceniu jest błąd - powinno być: Które wyrazy w zadaniu 1 są... .
Podczas lekcji on-line 04.05 sprawdzimy pracę domową. Poproszę Was również o przeczytanie tekstu.

Part II

Lesson 

Topic: In the future - making predictions.



Oczywiście (predictions - przewidywania) to nie to samo co fortune - telling (wróżenie), jednak coś mają wspólnego (czekam na odpowiedzi na najbliższej lekcji on-line).

Open your books and find our topic (p.80). I'd like you to listen to the dialogue and answer the questions - zad.2/80. Of course, you can start with new words and phrases - translate them into Polish.

1. What does Candy think about life on Earth in the future?
She sounds pessimistic - she thinks people will destroy the environment (to przykład - sound pessimistic/brzmieć pesymistycznie). 

Write the answers in your notebooks.


 Read this dialogue loudly, please!!!

Now, we go to our phrase book, write in your notebooks:

I think    I don/t think  - sądzę, uważam / nie sądzę, nie uważam (tutaj think używamy w znaczeniu wyrażania opinii)
I believe  I don't believe - wierzę / nie wierzę
I'm sure - jestem pewna/ pewien
I hope - mam nadzieję

Teraz proszę wybierzcie sobie jeden przykład z zadania 4/80 
i pisemnie wyraźcie Waszą opinię na temat wybranego zagadnienia, jako wzór może służyć Wam dialog.

Zad. 5/81 Put the dialogue in the correct order.  Then listen and check. Ułóżcie dialog w odpowiedniej kolejności (nie przepisujcie do zeszytu), posłuchajcie, sprawdźcie czy dobrze wykonaliście zadanie i przeczytajcie głośno!!!

Zad. 6/81 Look at the situations. Choose the correct reaction for each situation. Wybierzcie odpowiednią reakcję do poszczególnych sytuacji (to zadanie wykonajcie ustnie - głośno!!!).


Homework
zad.1, 2, 3,4/60 (workbook)
(sprawdzimy on-line 04.05)

The end

Best regards

9 komentarzy: