02.04.2020
Good morning, how are you today? I'm fine and ready for our new lesson.
Zapiszcie proszę w zeszycie:
Lesson
Topic: Gingerbread cookies.
Jestem pewna, że po naszych lekcjach w tym tygodniu nabierzecie ochoty na pieczenie ciasteczek, oczywiście z kimś dorosłym !!!
If you want to be Masterchef Junior, we have to learn new words, Let's start.
Jak zawsze, przepiszcie nowe słówka z ramki (podręcznik str.48)
i samodzielnie (robisz to zawsze dokładnie ) przetłumaczcie je ze słowniczkiem - zapiszcie tłumaczenia w zeszycie, np:
bowl - miska
butter - masło
cup
flour - mąka (wymawia się bardzo podobnie jak flower - kwiatek)
ginger
gingerbread cookies - pierniczki
sugar
teaspoon
add
bake
mix
put
Dużo tych nowych słówek ale jeśli chcecie być doskonałymi szefami kuchni, trzeba się troszkę pouczyć 😊.
Na pewno spisaliście się doskonale, teraz trzeba poćwiczyć wymowę/nagranie nr 9 (jak zawsze powtarzamy dwukrotnie- najpierw słówko po angielsku, zatrzymujemy i tłumaczymy na j. polski, następnie powtarzamy już tylko po angielsku - nagrania zgodne z numerami w podręczniku w zakładce nagrania dla klasy 3). Pewne fragmenty lekcji będą się zawsze powtarzały, ale tak pracujemy kiedy jesteśmy razem w klasie i dobrze nam to wychodzi.
Jestem pewna, że już wiecie jak prawidłowo wymawiać nowe słówka😀, teraz króciutka przerwa i jak zawsze słuchamy tekstu - nagranie nr 10.
Myślę, że wiecie jaki jest nasz kolejny krok - oczywiście, odtwarzamy jeszcze raz tekst, zatrzymujemy nagranie po każdym zdaniu i tłumaczymy je (ustnie) na j. polski. Pamiętajcie, korzystajcie z nowych słówek z zeszytu i ze słowniczka, w ten sposób też się ich uczycie.
Udało się? Jestem pewna, że tak.
Dla pewności przetłumaczę te zdania poniżej, sprawdźcie czy tak samo udało Wam się wykonać to zadanie (sprawdzacie dopiero po swoim własnym tłumaczeniu).
Pamiętajcie, pracujcie powoli i dokładnie, z uśmiechem na twarzy.
Pozdrawiam serdecznie
HOMEWORK
Zadanie 2 i 3/ 49 z podręcznika wykonajcie proszę ustnie przed naszą następną lekcją (w ten sposób powtórzycie nowe słówka).
Let's make gingerbread cookies! Upieczmy pierniczki !
Good idea! What do we need? Dobry pomysł! Co nam będzie potrzebne?
We need one cup of flour, one cup of sugar, some butter, two eggs and one teaspoon of ginger. Potrzebujemy szklankę mąki, szklankę cukru, trochę masła, dwa jajka i łyżeczkę imbiru.
Let's put the flour ang ginger into a bowl. Do miski wkładamy mąkę i imbir.
Now add the butter, sugar and eggs and mix it all together. Teraz dodajmy masło, cukier, jajka, wymieszajmy wszystko razem Ready! Gotowe!
Good morning my students!!!
We're still on the pumpkin farm, so we don't write a new topic. Pozostajemy na farmie, więc nie piszemy nowego tematu.
Z wiadomości, które od Was otrzymałam wynika, że poprzednia lekcja nie sprawiła Wam problemu, bardzo mnie to cieszy.
READY, STEADY,GO!
Open your workbook at page 57 (task5) Otwórzcie ćwiczenia na stronie 57, zad.3 . Połączcie pytania i odpowiedzi w pary, wpisując właściwe numery w okienka. Uwaga, jedna odpowiedź nie pasuje do żadnego.
I think it was really relaxing, warming - up exercise. Myślę, że było to relaksujące ćwiczenie na rozgrzewkę. Napiszcie do mnie, przy okazji wysyłania pracy domowej (😢 niestety), początek zdania, które pozostało samotne.
A teraz krótkie wyjaśnienie, wracamy do książki, zad.3 str.47
Po lewej stronie w chmurce widzimy słowa jakie wypowiada Chatty - OLIVIA'S DOG. To znaczy pies Oliwii. Aby powiedzieć po angielsku, że piesek należy do Oliwii czyli jest jej pieskiem,dopisaliśmy do jej imienia tę malutką kreseczkę ' i literę -s.
Poćwiczmy trochę na innych przykładach:
My brother has got a bike. Mój brat ma rower. Teraz chcę powiedzieć, że to jest rower mojego brata, czyli MY BROTHER'S BIKE. Zawsze kiedy chcę powiedzieć po angielsku,że coś do kogoś należy najpierw piszę właściciela, stawiam ', dopisuję literę s i dopiero rzecz, która jest jego lub jej (ten przecinek na górze to apostrof , a kiedy do ' dodamy literę - s to otrzymamy dopełniacz saksoński- to ciekawostka, nie musisicie tego pamiętać),
Jeszcze jeden przykład: Kasia has got a doll. Kasia ma lalkę. Lalka Kasi to Kasia's doll.
Spróbujcie teraz rozwiązać przykład 2.
Olivia has got a brother. Oliwia ma brata. Jak powiemy brat Oliwii? Olivia's brother. (Tutaj taka mała uwaga- brat Oliwii oczywiście nie jest jej własnością ale należy do jej rodziny).
Wykonajcie samodzielnie pozostałe przykłady i zapiszcie je w zeszycie. Udało się? Oczywiście, że tak.
Homework
Zadanie 3 i 4 ze strony 57 w ćwiczeniach.
HAVE A NICE DAY
Ten link to nagroda za dzisiejszą pracę na lekcji .https://learningapps.org/3166699
26.03.2020
Good morning, how are you my class 3c ? I'm sure, as usual , you' re smiling, energetic and ready for new lesson. Dzień dobry jak się macie, jestem pewna,że, jak zawsze, wszyscy są uśmiechnięci, pełni energii i gotowi na nową lekcję.
Wiem, wiem, ta lekcja jest już w zeszycie, jednak kiedy czytaliśmy ten tekst kilka osób było chorych. Dzieci, które były obecne na lekcji traktują dzisiejszy materiał jako powtórkę, te zaś, które były nieobecne postępują według poniższych instrukcji. Praca domowa będzie zapisana po tłumaczeniu tekstu (na dole).
Today we start a new lesson.
Zapiszcie proszę w zeszycie:
Lesson
Topic: Pumpkin farm.
Jak zawsze, przepiszcie nowe słówka z ramki (podręcznik str.46)
i samodzielnie (robicie to zawsze doskonale) przetłumaczcie je ze słowniczkiem - zapiszcie tłumaczenia w zeszycie, np:
carrot - marchewka,
farmer
lettuce
potato
pumpkin
shop assistant
village
grow
sell
Na pewno spisaliście się doskonale, teraz trzeba poćwiczyć wymowę (jak zawsze powtarzamy dwukrotnie- najpierw słówko po angielsku, zatrzymujemy i tłumaczymy na j. polski, następnie powtarzamy już tylko po angielsku - nagrania zgodne z numerami w podręczniku w zakładce nagrania dla klasy 3).
Jestem pewna, że poszło doskonale😀, teraz króciutka przerwa i jak zawsze słuchamy tekstu - nagranie nr 8.
Myślę, że wiecie jaki jest nasz kolejny krok - oczywiście, odtwarzamy jeszcze raz tekst, zatrzymujemy nagranie po każdym zdaniu i tłumaczymy je (ustnie) na j. polski. Pamiętajcie, korzystajcie z nowych słówek z zeszytu i ze słowniczka, przecież nie musicie wszystkiego natychmiast zapamiętać.
Udało się? Jestem pewna, że tak.
Dla pewności przetłumaczę te zdania poniżej, sprawdźcie czy tak samo udało nam się wykonać to zadanie (sprawdzacie, dopiero po swoim własnym tłumaczeniu).
Pracujcie we własnym tempie, jeśli coś nie wychodzi, nie przejmujcie się, zawsze świetnie dajecie sobie radę. Pozdrawiam serdecznie
This is Olivia. She lives on a farm with her family - To jest Oliwia.Ona mieszka na farmie ze swoją rodziną: mamą, tatą, bratem Jackiem i malutką siostrzyczką Lily.
Olivia's dad is a farmer and he grows pumpkins, carrots, lettuces and potatoes on their farm. - Tata Oliwii jest farmerem i on uprawia na ich farmie dynie, marchewki, sałaty i ziemniaki.
Her dad's pumpkins are the biggest! - Dynie jej taty są największe!
Olivia's mum is a shop assistant and she sells the vegetable.s - Mama Oliwii jest sprzedawcą, ona sprzedaje warzywa.
Mum's shop is in the village centre. Olivia and Jack help their mum in the shop and their dad in the farm. Sklep mamy znajduje się w centru wsi (miasteczka). Olivia i Jack pomagają mamie w sklepie a tacie na farmie.Their family's vegetables are delicious. Carrots are Lily's favourite vegetables! - Warzywa ich rodziny są pyszne. Marchewki to ulubione warzywa Lily!
HOMEWORK
zeszyt ćwiczeń zad. 1 i 2 str. 56
Moi Drodzy,
Dzisiaj chciałabym Was zachęcić do przygotowania pracy MY FAVOURITE FRUIT SALAD. Chciałabym, żebyście narysowali dużą miskę (może być talerz) wypełnioną Waszą ulubioną sałatką owocową. Następnie wypiszcie wszystkie owoce jakie były Wam potrzebne do przygotowania tego pysznego, zdrowego posiłku.
Nie może być jednak zbyt łatwo 😉, bardzo proszę użyć przynajmniej 5 owoców, w tym przynajmniej jeden taki, którego nazwy nie znacie jeszcze po angielsku. Im więcej składników, tym sałatka będzie bardziej kolorowa i smaczna. Przysyłajcie mi zdjęcia Waszych prac kiedy będziecie gotowi, jeśli ktoś nie może przesłać, nie martwcie się, sprawdzę w zeszycie kiedy znowu będziemy razem w szkole. Pozdrawiam Was baaardzo serdecznie.
Instrukcja raz jeszcze:
1. Napiszcie w zeszycie Lesson
Topic: My favourite fruit salad.
2. Narysujcie w zeszycie pyszną sałatkę owocową.
3. Wypiszcie wszystkie składniki, które znajdują się w Waszej misce lub na talerzu, np: an apple - jabłko, 2 bananas - 2 banany..
4. Szukajcie w słownikach nazw owoców - im więcej tym będzie smaczniej.
Zadania odrobione :]
OdpowiedzUsuńMilenka
Witam Milenko, bardzo mnie to cieszy
OdpowiedzUsuńZrobiłam wszystko.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam miłego dnia
Dominika
Świetnie, wiedziałam,że ze wszystkim sobie świetnie poradzisz.Pozdrawiam
UsuńSkończyłam wszystko.
OdpowiedzUsuńByło bardzo łatwe.
Weronika 3c
Bardzo się cieszę,że sobie tak świetnie radzisz Werka. Pozdrawiam
Usuńobecna oliwia śnieć
OdpowiedzUsuńJa też😉
UsuńZrobiłam wszystko.Pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńSuper, pozdrawiam
UsuńWszystko zrobione. Pozdrawiam :) :)
OdpowiedzUsuńWitam Oliwier, na pewno wszystko rozwiązałeś doskonale, pozdrawiam
UsuńDzień dobry,wszystko powtórzone.Pozdrawiam :)Obecna Milenka
OdpowiedzUsuńBardzo mi miło, pozdrawiam
UsuńDzień dobry, zadanie jest zrobione pozdrawiam Martynka S.
OdpowiedzUsuńWitam, jestem pewna, że wszystko rozwiązałaś doskonale, pozdrawiam
UsuńZadania wykonane. Poszło jak z płatka.
OdpowiedzUsuńPozdrawiam - Marta :-)
Bardzo mnie to cieszy, pozdrawiam
Usuńwitam wszystko zrobiłam. Lena
OdpowiedzUsuńLenka czekałam na Ciebie, pozdrawiam
UsuńDzień dobry:) Zadania wykonałem👍😀.Pozdrawiam Oliwer Grobelny.
OdpowiedzUsuńDobry wieczór, na pewno wszystko jest rozwiązane👍, potwierdzę po sprawdzeniu, pozdrawiam
UsuńDzień dobry, wszystkie zadania zrobione pozdrawiam serdecznie Hania
OdpowiedzUsuńWitam Hania, czekałam niecierpliwie kiedy odezwiesz się do mnie, napiszę do Ciebie kiedy sprawdzę Twoje zadania, pozdrawiam
UsuńWszystko skończyłam. Olga
OdpowiedzUsuńWitam Olga, na pewno nie znajdę ani jednego błędu, pozdrawiam
OdpowiedzUsuńDzień dobry.Wszystko zrobiłam Olga
OdpowiedzUsuńPozdrawiam
OdpowiedzUsuńWszystko zrobione.
Weronika Zielińska 3c
Obecna
Zrobiłam wszystko Dominika G.
OdpowiedzUsuńDzień dobry wszystko zrobione Olaf Piątek
OdpowiedzUsuńDzień dobry,zadania zrobione.Pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńDzień dobry, wszystkie zadania zrobione pozdrawiam Hania A. 3C
OdpowiedzUsuńDzień dobry.Jestem obecna. Wszystko zdobiłam.Pozdrawiam
OdpowiedzUsuńMilena Ż. kl3c
Pozdrawiam Was wszystkich❤
OdpowiedzUsuńWitam pani Luizo przepraszam miałam drobne problemy z komputerem,więc lekcje skończyłam przed chwilą.Pozdrawiam Hania j.
OdpowiedzUsuńDobry wieczór Pani Luizo.Lekcje odrobione razem z homework. pozdrawiam - Marta :-)
OdpowiedzUsuńWszystko odrobione, pozdrawiam Oliwer G.😀
OdpowiedzUsuńDzień dobry . Obecna . Ola Orszanowska pozdrawiam .
OdpowiedzUsuńDzień dobry:)Zadania zrobione.Prace domową z poniedziałku tj.30.03.2020r. wyślę w przyszłą środę.Pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńMilena Żurek
Obecna.Milena Żurek
OdpowiedzUsuńDzień dobry lekcje i zadanie domowe zrobione
OdpowiedzUsuńDzień dobry obecny Olaf Piątek pozdrawiam :)
OdpowiedzUsuńWszystko zrobiłam .Olga
OdpowiedzUsuńDzień dobry.Wszystko zrobione.Pozdrawiam:)
OdpowiedzUsuńDzień dobry, dziękuję za wiadomości, pozdrawiam całą klasę 3c
OdpowiedzUsuńJestem obecna.
OdpowiedzUsuńZadania zrobione.
Pozdrawiam serdecznie
Weronika Zielińska 3c
Jestem obecna i wszystko zrobiłam.
OdpowiedzUsuńMiłego dnia Dominika G.
Dzień dobry. Lekcje odrobione. Pozdrawiam serdecznie Hania A. 3C
OdpowiedzUsuńDzień dobry:) Zadania wykonałem:) Oliwer G.
OdpowiedzUsuńObecna.Lena pozdrawiam . przepraszam, że dopiero teraz ale miałam problem z komputerem
OdpowiedzUsuńDzień dobry,
OdpowiedzUsuńobecny Mateusz Z.
Dzień dobry. Obecna i robię lekcje. Pozdrawiam Hania A.
OdpowiedzUsuńRoza Hofman zrobione tylko zapomniałam wpisać komentarz wczoraj hehe
OdpowiedzUsuńDzień dobry obecny Olaf Piątek lekcje zrobione
OdpowiedzUsuń